Ime „theINVISIBLES“ nametnulo se kao pravo u oktobru 2011. godine i poteklo je od Miodragove ideje o nevidljivosti njegove umetnosti, pa tako i njihovog zajedničkog muzičkog delovanja do tada.
Zajedno sviraju još od ‘96. godine. Još ih je u gimanzijskim danima spojila zajednička želja za izvođenjem i stvaranjem muzike, kao i nastupima pred publikom. Otad su prolazili kroz razne faze, okupljali i druge ljude oko svog muzičkog koncepta, ali su uvek njih dvojica bili jezgro i baza od koje su polazile sve ideje. Autorskim radom aktivno se bave od ’98. godine, a prvi javni nastupi usledili su odmah na njihovom duetskom početku, i to na gimanzijskim i gradskim događajima. Od 2003. počinju aktivnije da nastupaju u svom rodnom Požarevcu, iako su tada već nekoliko godina na studijama u Beogradu. Naredne tri godine nastupaju vrlo aktivno, i pored uobičajenih klupskih nastupa, eksperimentišu u okviru muzičke edukacije, pripremajući i izvodeći jednočasvone programe po osnovnim i srednjim školama, na temu kratkog istorijata roka (kroz zanimljiva predavanja sa izvođenjem muzičkih primera), a zatim na temu muzike sveta, gde se već nazire njihovo današnje konceptualno određenje. Sve do aprila 2012. godine praktično ne nastupaju javno, kada se pojavila sjajna šansa da svoj koncept i svoje muzičko putovanje, bez kompromisa i dosledno sopstvenom viđenju, redovno dele sa publikom u ušuškanom i jedinstvenom ambijentu vinskog bara “Mala Toskana”.
S obzirom na to da se Miodrag Kovačević kao multimedijalni umetnik bavi savremenom umetničkom afirmacijom Milene Pavlović Barilli, proleća 2010. godine pokreće projekat, uz svesrdnu Kostandinovu podršku i aktivno učešće. Projekat se tiče muzičkog oblikovanja poezije ove velike umetnice. U muzičkom delu ovog poduhvata pridružuje im se i njihov prijatelj Milen Zlatanović Zmolen, basista poznatog domaćeg rok sastava Negative (ali i gostujući član ovog sastava jer pored saradnje na pesmama, često gostuje na njihovim nastupima) te rade na prvoj pesmi iz tog opusa, koja je i njihov prvi singl. To je pesma “Bruceremo la luna/Sagorećemo mesec”, koja je i naslovna numera dokumentarno – igranog filma “Milena”, autorke Čarne Radoičić. Uvrstivši pesmu u film i pruživši tako i vizuelni identitet celoj priči, Čarna je dala veliki doprinos tom projektu. Iako je Miodrag napravio još desetak pesama na Mileninu poeziju, realizacija projekta je u stagnaciji zbog nedostatka finansija i podrške institucija koje bi trebalo da interesuje takav vid promocije naše kulture.

U aprilu 2010. i 2011. godine,  izvode zanimljive “session”-e u sjajnom ambijentu briselskog parka “Cinquantenairre”.

U okviru Miodragovog multimedijalnog projekta posvećenog Mileni Pavolovć Barilli, krajem avgusta i početkom septembra 2011. godine, u zanimljivom eksterijeru Verone, Parme i Caorle-a izvode dvadesetak pesama iz svog repertoara, uključujući “Sagorećemo mesec” , “U pakosti svih sedam dana” i “U jednom kutku mora” (pesme na Mileninu poeziju, kao važan deo preformansa “Susretanje svetlosti, muzike i poezije).

U specijalno osmišljenom enterijeru dnevne sobe 15. i 16. oktobra snimaju “The Living Room Sessions”. Izvode uživo dvadesetak obrada pesama koje ih tom trenutku najviše inspirišu, a takođe izvode i sve svoje autorske pesme na poeziju Milene Pavlović Barilli. I taj mali projekat neizbežno je povezan sa Miodragovim multimedijalnim stvaralaštvom.  Zasad su objavljena dva video-rada sa pesmama sa “sessiona”. Zvuk se u tom trenutku ne snima profesionalno, niti je to u prvom planu.

U aprilu 2012. godine, posle šest godina pauze u nastupima uživo, počinju prilično redovno i vrlo uspešno da nastupaju u tadašnoj vinoteci “Mala Toskana. Poslednji nastup u tom lokalu koji je postao prepoznatljiv po njima odigrava se 21. juna 2013. godine povodom Svetskog dana muzike.

Svoj prvi koncert održavaju 20.04.2013. godine u izmenjenom, vrlo sceničnom ambijentu Male Toskane, tadašnje vinoteke i vinskog bara, specijalno za tu priliku. Bio je to jedinstveni kulturni događaj. Koncert je nosio simboličan naziv “Burning The Moon”, prema nazivu njihovog prvog singla. U repertoarskom smislu sačinili su posebnu koncepciju koja se ogledala u izvođenju nekih sjajnih primeraka savremene indie i mainstream akustičarske i poluakustičarske svetske muzičke scene. Poseban kuriozitet je bilo premijerno izvođenje nekih njihovih autorskih pesama, uglavnom na Mileninu poeziju. U toku izvođenja tih pesama, Miodrag izvodio i performans-minijature koje su predstavljale dodatno čitanje poezije velike umetnice, pocrtavši izuzetno prisutnu ART- notu samog koncerta. Takođe, ovaj koncert je bio zanimljiv po tome što su u priličnom broju numera na sceni dale svoj doprinos i podršku i Nataša Guberinić, već dobro poznata pevačica izuzeznog kvaliteta i jedinstvenog stila, i Marijana Hodžar, violinistkinja zavidnog izvođačkog kvaliteta. Takođe, na sceni su im se u dve, tri numere pridružili Dejan Bećirić na usnoj harmonici i Milen Zlatanović na gitari. Za kvalitetan zvuk i njegovo profesionalno snimanje bio je zadužen Milan Prokop.
Nakon uspešnog koncerta, na zadovoljstvo svih, nastavila se saradnja sa Natašom i Marijanom, koje postaju pridruženi članovi ove kreativne grupe.
17. maja objavljuju svoj drugi singl, live verziju sa koncerta još jedne pesme na Mileninu poeziju, “Nella malizia dei sette giorni/U pakosti svih sedam dana”.
Od tada povremeno objavljuju snimke sa svog prvog koncerta.
Objavljuju svoj treći, potpuno autorski, singl “It’s Over” kao “lyric video”, prateći tako svetske trendove u načinu objavljivanja singla. Singl je na engleskom jeziku. Muziku i tekst potpisuje Miodrag Kovačević, a aranžman rade zajedno sa svojim producentom Milanom Prokopom, koji je svojom vizijom upotrebe klavira i gudačkog kvarteta, pored Kostine akustične gitare, dao jednu sasvim novu dimenziju pesme i jedan dodatni kvalitet. Rad na pesmi prolazio je kroz mnoge faze sa različitim saradnicima, od čisto gitarsko verzije do ove konačne. Pored Miodraga, prateće vokala pevala je i Nataša Guberinić. Pesma je nastala početkom decembra 2011. godine, a objavljena je 01.02.2014. Očekuje se spot do kraja 2014. godine kada će pesma i dobiti svoju punu promociju u medijima.

29. marta u studiju Strip, theINVISIBLES su uživo izveli i snimili tridesetak pesama iz svog repertoara u promotivne svrhe. Audio-snimke upotrebiće za objavljivanje promotivnog CD-a u ograničenom tiražu. S obzirom na to da je čitav “session” zabeležen i kamerama, theINVISIBLES će objavljivati video-zapise svih pesama na svom kanalu na YOUTUBE. Nekoliko snimaka već možete pogledati ovde.

U okviru festivala Kalemegdanski kulturni krugovi, 8. avgusta 2014. godine, održali su sjajan koncert ispred Paviljona Cvijete Zuzorić, na Kalemegdanu.

U avgustu 2014. radili su session-e u Veroni i Rovinju, gde su izvodili kako autorske pesme tako i neke zanimljive obrade.

Svoj drugi koncert, pod nazivom Burning The Moon II, uz podršku nekoliko kolega muzičara, imali su 26.12.2014. otvorivši novu kamernu scenu u prostorijama nekadašnjeg velikog studija Radija Beograd u Makedonskoj 21, koje sada pripadaju Impact Hub Belgrade-u.

U 2015. godinu su integralni deo svih Miodragovih performanasa povodom 70 godina od smrti Milene Pavlović Barilli (Aprilski susreti, Beograd; Performans art salon; Pančevo, Urlik8, Subotica International Summer Arts Festival, Stapari…)

U žanrovskom smislu njihova mapa je vrlo bogata:
vokalni džez i sving standardi, crni zvuk od dvadesetih godina prošlog veka pa do danas, zvuk Brodveja, filmskih klasika i kabarea, razvojni put francuske šansone sa posebnim osvrtom na obrade muzike Edit Pjaf i Žaka Brela, latino-američki prizvuk, posebno meksički tradicionali u bojama Fride Kalo i pod uticajem izvođenja Ćavele Vargas i Lile Dauns, pop-rok hitovi osamdesetih i devedesetih koji su ostavili trag pre svega po pitanju kvaliteta, savremena pop-rok muzika, ali i biseri nezavisne akustičarske britanske, američke i irske scene, izbor italijanskih kancona od dvadesetih godina prošlog veka, pa do današnjih izvođača, fado… Svakako ovde nije pobrojano sve što je na njihovoj dugačkoj listi. Zato je najbolje doživeti sklapanje takvog mozaika.

Svaki njihov nastup osmišljen je kao jedinstveno muzičko putovanje kroz vreme, žanrove i epohe, kroz različite krajeve i jezike. Engleski, italijanski, španski, francuski i portugalski su jezici na kojima vrlo originalno izvode kako kultne i manje poznate pesme nekih velikih izvođača i autora, tako i muziku onih koji će tek ostaviti svoj pravi trag, zajedno sa nekoliko svojih autorskih pesama. Repertoarski deo na srpskom i jezicima nekadašnjeg jugoslovenskog prostora je posebno pažljivo osmišljen kako bi se izbeglo ponavljanje u odnosu na sve ostalo što se može čuti kod drugih izvođača, međutim, ne beže ni od izvođenja nekih velikih i veoma prepoznatljivih pesama, trudeći se da ih donesu publici na osoben način. Umeju da iznenade i sa ponekom pesmom na nekom od jezika na kojima se ovde retko peva, kao što je japanski, sa željom da publici ponude i nešto novo, deleći tako poneki vredan rezultat svog stalnog istraživanja u oblasti svetske popularne muzike. Raznolikost pažljivo biranog reportoara koji donosi savršena fuzija akustične gitare i jednog od najkvalitetnijih i najinteresantnijih vokala uvek učine ovo neobično putovanje jedinstvenim i potpuno novim na našim prostorima. Po mišljenju većine onih koji su dosad uživali u njihovom muzičko – scenskom performansu, pored raznolikog i zanimljivog repertoara, na ovdašnjoj sceni ih izdvaja potpuna iskrenost i potpuno predavanje muzici koju izvode, veliko i vidno uživanje u tome što rade, što se svakako oseća u razmeni energije sa publikom. To uvek rezultira višečasovnim nastupom u kome se The Invisibles daju do kraja, bez štedenja i zadrške. Upravo takav pristup čini publiku važnim faktorom i učesnikom u jednom posve zanimljivom performansu koga karakteriše neuobičajena jednostavnost i veoma kvalitetna zabava.

@